Familie app Myemeis in James Ensor

Residentie James Ensor is één van de deelnemers aan het proefproject. “De reacties zijn langs de drie kanten heel positief,” vertelt directeur Martine Vandekinderen. “Voor ons is het een heel gebruiksvriendelijke tool om beter en sneller de communiceren met tekst en beeld, naar alle families of via privéberichten naar een specifieke familie. De families ontdekken de voordelen van de app ook heel snel. Zo hebben we een bewoonster die heel regelmatig nieuws krijgt van een familielid dat in Zwitserland woont. Daar fleurt ze echt van op. Families waarderen ook de versterkte communicatie.”

Het nieuws dat familieleden posten, laten de medewerkers op een smartphone of tablet aan de bewoners zien. De app laat ook toe om een persoonlijk krantje op te maken, met de berichten van de familie.  De residentie kan ook producten of diensten via de app aanbieden, die de familie kan bestellen voor de bewoner. Dat kunnen interne diensten zijn, zoals roomservice, maar ook kunnen er in samenwerking met externen diensten worden aangeboden, zoals met een lokale bloemist, bakker of krantenwinkel. Tot slot laat de app de families ook toe om gemakkelijker een afspraak te maken met de directie of andere medewerkers, of om familieruimte te reserveren voor een privé-evenement.

Het project is een initiatief van emeis Groep en loopt in diverse landen waaronder België.